niedziela, 20 lutego 2011

Stare, nowe "twarze" na linii D29-358

Od jakiegoś czasu na linii "gubińskiej" można zauważyć, że oprócz stałych bywalców tego szlaku - znanych już egzemplarzy lokomotyw serii ST43, pojawiają się maszyny, które albo dawno tu nie kursowały, albo nie kursowały tu wcale.
Wynikiem rotacji taborowych, do Czerwieńska przyjechały 3 lokomotywy ST43 o numerach: 185, 235, 260. O lokomotywach ST43-185 i ST43-260 pisałem już kilka postów temu. Dołączyła do nich kolejna maszyna również z Wielkopolskiego Zakładu Spółki. Wspólnie ze stałymi bywalcami, "nowe Rumuny" prowadzą ruch towarowy głównie pomiędzy Czerwieńskiem a Guben. Warto zaznaczyć, że lokomotywa ST43-260 nigdy wcześniej nie pracowała w tych okolicach. Pozostałe 2 maszyny wróciły po latach "na stare śmiecie".
Warto wspomnieć także o lokomotywie ST43-382, która niespodziewanie pojawiła się przed czerwieńską "szopą". Stoi ona bufor w bufor z odstawioną obecnie ST43-05 i prawdopodobnie wspólnie oczekują naprawy.
W dniu dzisiejszym udało mi się spotkać lokomotywy ST43-185, która prowadziła próżne wahadło wagonów samowyładowczych z Guben do Czerwieńska; ST43-235 ze składem platform wiozących nowe Fordy Ka do Niemiec;

Nietków | 20.02.2011 | 12:47 | ST43-185 z próżnymi "talbotami", mija kościół w Nietkowie jadąc z Guben do Czerwieńska.

Czerwieńsk - Nietków | 20.02.2011 | 12:13 | ST43-235 ze składem lawet z samochodami Ford Ka do Niemiec, po wyjeździe z Czerwieńska zmierza w kierunku Krosna Odrzańskiego.

Nietków | 09.02.2011 | 14:00 | ST43-260 ze składem węglarek z wapnem, jedzie z Czerwieńska do Guben.

Czerwieńsk | 20.02.2011 | 13:01 | ST43-382 oczekuje na naprawę przed czerwieńską "szopą" w sąsiedztwie ST43-05.