czwartek, 17 lutego 2011

"Cargowskie" ST44 w Węglińcu?

Coraz mniej jest czynnych lokomotyw serii ST43 na polskich szlakach. Seria przewidziana do likwidacji kurczy się coraz bardziej, a jej całkowita zagłada planowana jest na przełom lat 2012/2013. W związku z tym faktem, znacznie głośniej mówi się o rychłym wprowadzeniu do pracy przynajmniej 2 lokomotyw serii ST44 pod banderę lokomotywowni Węgliniec. Niebieskie "Gagariny" (bo prawdopodobnie będą to maszyny po modernizacji z serii ST44-12xx z silnikami 4-suwowymi typu 12CzN26/26) miałyby wspomóc pracę mocno wyeksploatowanych już "Rumunów" na okolicznych liniach kolejowych. Jednocześnie ich eksploatacja "przetarłaby szlak" i ułatwiłaby podjęcie późniejszych decyzji odnośnie wprowadzenia tych lokomotyw na większą skalę do Dolnośląskiego i Wielkopolskiego Zakładu Spółki. Prawdopodobny okres rozpoczęcia eksploatacji to maj/czerwiec br. Nie wiadomo jeszcze dokładnie z którego zakładu taboru lokomotywy trafią do Węglińca. Wszystko okaże się w najbliższych miesiącach. Jeśli przewidywania się sprawdzą, wkrótce w okolicach Żagania i Żar po ponad 15 latach od wycofania ostatniej lokomotywy ST44 z MD Żagań, znowu będzie można spotkać maszyny tej serii w barwach przewoźnika PKP, z tym że już z małym dopiskiem "Cargo".

Gdańsk Osowa | 27.04.2010 | 15:59 | Widok ogólny lokomotywy spalinowej ST44-1222. Wyposażona jest ona w 4-suwowy silnik typu 12CzN26/26. Na zdjęciu pociąg z cysternami oczekuje na wolną drogę, jadąc z Gdyni do Bydgoszczy. Drugą lokomotywą w składzie jest ST44-1099 (niezmodernizowany "Gagarin", wyposażony w 2-suwowy silnik typu 14D40).