wtorek, 14 grudnia 2010

Śnieżna zadymka w Żarach

Dzisiaj postanowiłem wybrać się pociągiem do Żar, żeby "upolować" pociąg EuroCity "Wawel", jeżdżący od 3 dni nową trasą przez Węgliniec. Jadąc na pokładzie SA105-102, wyjeżdżając z Zielonej Góry zaobserwowałem manewrującą ST43-100 przy pociągu zdawczym z Nowej Soli do Czerwieńska. W Nowogrodzie Bobrzańskim stał skład "zdawki" do Żagania w postaci 8 załadowanych drewnem węglarek i oczekiwał na lokomotywę. W Nowogrodzie Osiedle natomiast do wyjazdu z pociągiem zdawczym z Żagania do Nowogrodu Bobrzańskiego, szykowała się ST43-355 (która w drogę powrotną zabrała z rampy ładowne węglarki). "Na haku" lokomotywy znajdowało się ok. 15 ładownych wagonów Uacs. 
Po dotarciu do celu moim oczom ukazała się ściana śniegu. Ciężko było cokolwiek dostrzec na odległość większą niż 200 m. Żary zostały zasypane. Bardzo obfite opady śniegu spowodowały spore utrudnienia nie tylko na drogach, ale także na szlakach kolejowych. 
Na grupie towarowej samotnie "grzała się" SU46-053. Ja natomiast udałem się na przedmieścia Żar, gdzie oczekiwałem na EuroCity "Wawel", jadący z Hamburga Altony do Krakowa Głównego. Mimo zmiany trasy, godziny kursowania tego pociągu nie zmieniły się specjalnie. Skład EC 249 (wcześniej EC 340), wg planu wyjeżdża z Żar o godz. 12:24. I tu też niewiele się zmieniło, bo pociąg z Niemiec jak miał opóźnienie, tak ma dalej. Dzisiaj skład ruszył z Żar o godz. 13:00, czyli "załapał" wcześniej ponad 30-to minutowe opóźnienie. Pociąg stanowiła lokomotywa SU46-048 i 2 polskie wagony. Warunki do fotografowania były praktycznie żadne z racji bardzo gęsto padającego śniegu. Mimo wszystko "strzeliłem", efekt poniżej. Z racji takich a nie innych warunków nie czekałem na powracający skład "Wawla", wróciłem na stację i postanowiłem wsiąść do pociągu do Zielonej Góry, odjeżdżającego z Żar o godz. 14:05 (SA105-105). Wcześniej jeszcze tylko sfotografowałem wspomnianą wcześniej SU46-053, która stała już podłączona do składu pociągu zbiorowego do Żagania. Tak wyglądał bardzo śnieżny dzień w Żarach.

Żary - Jankowa Żagańska | 14.12.2010 | 13:04 | Pociąg EuroCity "Wawel" EC 249 z Hamburga Altony do Krakowa Głównego, prowadzony przez SU46-048, bardzo szybko nabiera prędkości po wyjeździe z Żar. "Na haku" tylko 2 wagony.

Żary | 14.12.2010 | 13:36 | SU46-053 oczekuje godziny odjazdu ze składem pociągu zbiorowego do Żagania.