niedziela, 20 marca 2011

Jedna "Suka" w obiegu na pociągu EuroCity "Wawel"

Od czasu wprowadzenia nowego rozkładu jazdy, do obsłużenia pociągu EuroCity "Wawel" wystarcza jedna lokomotywa SU46. Pierwszy pociąg jadący z Hamburga Altony do Krakowa Głównego przyjeżdża do Węglińca o godzinie 13:16. Tu następuje zmiana trakcji ze spalinowej na elektryczną, a "Suka" oczekuje na pociąg relacji przeciwnej, który melduje się w Węglińcu o godz. 13:21. Wówczas następuje zmiana trakcji z elektrycznej na spalinową i lokomotywa o godz. 13:49 wyjeżdża z EuroCity "Wawel" relacji Kraków Główny - Hamburg Altona w kierunku Żar.
Tak się dzieje, gdy żaden z pociągów nie ma opóźnienia. Sytuacja nieco komplikuje się wtedy, gdy pociąg z Niemiec jest dość mocno opóźniony, a ten z Krakowa Głównego jedzie o czasie. Wtedy wymagane jest zatrudnienie drugiej maszyny z Węglińca. 
Na całe szczęście lokomotywownia Węgliniec dysponuje łącznie 4-ma lokomotywami tej serii, które spełniają normy odpowiadające niemieckim kolejom i mogą poruszać się po terytorium tego kraju (SU46 o numerach: 011, 032, 037 i 048). Warto zaznaczyć, że w razie większych opóźnień składu relacji Hamburg Altona - Krakow Główny może okazać się, że pociągi EuroCity będą musiały się wyminąć. Może to nastąpić w Ruszowie, Jankowej Żagańskiej, Żarach, Sieniawie Żarskiej albo Tuplicach.

Ruszów | 20.03.2011 | 13:15 | SU46-048 na czele pociągu EuroCity "Wawel" na biegu mija północną głowicę stacji Ruszów.